Twórczość kompozytorów świętokrzyskich tom 4
Jerzy Mądrawski, Karol OsmanTwórczość kompozytorów świętokrzyskich tom 4 Zbiór utworów kompozytorów związanych z ośrodkiem świętokrzyskim pod redakcją dr hab. Andrzeja Ślązaka: Jerzy Mądrawski Bez tytułu na skrzypce i fortepian Karol Osman Raj utracony na fortepian Karol Osman Szeptem w purpurze na skrzypce, altówkę i fortepian ISMN 979-0-801586-54-4cena: 47,25 PLNnajniższa cena sprzed 30 dni: 47,25 PLNPobierz demo PDF
Aleksandra Joanna Garbal: Ave Maria. Pozdrowienie Anielskie
Aleksandra Joanna GarbalAve Maria. Pozdrowienie Anielskie na sopran i fortepian Pozdrowienie Anielskie skomponowane 5 stycznia 2013 r. stanowi fragment 90 minutowej kompozycji wokalno instrumentalnej Aleksandry Joanny Garbal Toszeckie Oratoriani „Ostatnie słowa Aniołów i Ludzkich Serc przed Końcem Czasów” ukończonej w 2020 roku. Prezentacja Pozdrowienia Anielskiego w wykonaniu kompozytorki: https://www.youtube.com/watch?v=7ZsSNgKPXOA ISMN 979-0-801586-41-4cena: 36,75 PLNnajniższa cena sprzed…
Aleksandra Joanna Garbal: Affresco
Aleksandra Joanna GarbalAffresco na saksofon altowy i fortepian Affresco na saksofon altowy i fortepian skomponowane zostało w 2011 roku dla wybitnego polskiego saksofonisty prof. Pawła Gusnara i znakomitej pianistki kameralistki Anny Lewickiej- Capiga. Affresco jest pełną tajemnic ilustracją dialogu człowieka ze światem współczesnym. Tytuł tłumaczony może być jako malowidło – obraz impresjonistyczno-surrealistyczny nawiązujący do osobistych wyobrażeń…
Bernard Chmielarz: Crazy Taxi Driver’s Song
Bernard ChmielarzCrazy Taxi Driver’s Song na saksofon sopranowy lub klarnet i fortepian Crazy Taxi Driver’s Song to utwór niemal programowy, będący muzycznym obrazkiem rzeczywistej scenki z życia. Napisany wkrótce po spotkaniu w Polsce ze słynnym saksofonistą, Claudem Delangle i zainspirowany jego opowieścią o szaleńczej podróży taksówką z lotniska w Warszawie do Suwałk, kompozytor z charakterystycznym…
Bernard Chmielarz: Trio
Bernard ChmielarzTrio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian Trio na skrzypce, wiolonczelę i fortepian to trzyczęściowa kompozycja, która niezmiernie podoba się publiczności, ze względu na błyskotliwe i humorystyczne pomysły muzyczne. Każda z części tria posiada inną formę i odniesienia tematyczne. Wartka część pierwsza to nowoczesna, taneczna parafraza oparta na motywach tanga. Część druga to walc w…
Andrzej Cwojdziński: Nokturn op. 24
Andrzej CwojdzińskiNokturn na wiolonczelę i fortepian op. 24 Nokturn na wiolonczelę i fortepian op. 24 należy do niezwykle cennych kompozycji w dorobku Andrzeja Cwojdzińskiego. Utwór powstał w 1988 roku, a jego konstrukcja wykazuje cechy trzyczęściowej formy repryzowej ABA1. Pełna zadumy i melancholii melodia części A i A1 rozwija się w głosie wiolonczeli na tle ostinatowego ruchu ósemkowego w partii…
Andrzej Cwojdziński: Sonata op. 1
Andrzej CwojdzińskiSonata op. 1 na wiolonczelę i fortepian Pracę nad Sonatą na wiolonczelę i fortepian op. 1 Andrzej Cwojdziński ukończył w grudniu 1952 roku, natomiast prawykonania utworu dokonał w roku 1953 przyjaciel kompozytora z czasów studenckich, wiolonczelista i pedagog Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie (późniejszej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego) – Witold Herman. Utwór nagrodzony został w roku…
Andrzej Cwojdziński: Suita op.20
Andrzej CwojdzińskiSuita op. 20 na wiolonczelę i klawesyn lub fortepian Suita na wiolonczelę i klawesyn lub fortepian op. 20 została napisana w roku 1985. Rok później w Bolonii (Włochy) miało miejsce jej prawykonanie, którego dokonali Piotr i Lidia Cwojdzińscy. Utwór pod wieloma względami nawiązuje do suity barokowej. Świadczy o tym między innymi tytuł całości, a…
Bernard Chmielarz: Scherzo
Bernard ChmielarzScherzo na kontrabas i fortepian Scherzo na kontrabas i fortepian Bernarda Chmielarza jest charakterystyczne dla stylistyki tego kompozytora, zawiera bowiem sporą dozę humoru. Napisane współcześnie w konwencji „neoklasycznej” jest pełne zadziorności: oba pikantne tematy zdają się tu dialogować pomiędzy kontrabasem a fortepianem ze swadą i błyskotliwością. „Scherzo” ma szansę stać się interesującą pozycją w…
Artur Żuchowski: Vocalisations
Artur ŻuchowskiVocalisations na głos lub instrument i fortepian Vocalisations to prosta, kantylenowa kompozycja o niewielkich rozmiarach. Jej atutem jest konstrukcja linii melodycznej, pozwalająca na wykonanie utworu na każdym możliwym z instrumentów (z głosem ludzkim włącznie) z towarzyszeniem fortepianu – i z takim właśnie zamysłem została skomponowana. Jej pierwszymi wykonawcami byli Damian Kurek i Maria Rutkowska. Kompozycja…