wydawnictwo

Oferta wydawnicza:

  • profesjonalne przygotowanie do druku oraz skład DTP (Desktop Publishing)
  • wydanie pojedynczego utworu lub zbioru
  • możliwość nadania numeru ISBN lub ISMN
  • dowolna ilość nakładu (od kilkudziesięciu egzemplarzy)

 


Zamówienia wydanych materiałów nutowych proszę kierować poprzez e-mail bądź telefonicznie (zakładka KONTAKT).

Wszystkie publikacje Ars musica są również dostępne w księgarni muzycznej Alenuty.pl:

logo_alenuty_big

 



NOWOŚĆ

Aleksandra Joanna Garbal

Fantazja organowa „Z dawna Polski Tyś Królową”
Toccata na organy

Fantazja organowa „Z dawna Polski Tyś Królową” została skomponowana dla uczczenia 300 rocznicy Koronacji Cudownego Obrazu Jasnogórskiej Madonny,  100 rocznicy objawień  Matki Bożej z Fatimy oraz Uroczystości Ponownej Koronacji XVII wiecznego Obrazu Matki Bożej Toszeckiej w kościele św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Toszku po jego renowacji w 2017 r. Eksponowane są zatem zabytki literatury polskiej – dwa hymny z minionych epok: rycerski i królewski. Fantazja organowa posiada znamiona kompozycji nowoczesnej o swobodnej i nieskrępowanej ścisłymi regułami przestrzennej konstrukcji brzmieniowej, w której zostały wykorzystane elementy pracy przetworzeniowej. Szczególnego dostojeństwa dodaje kompozycji pojawiający się w najniższych rejestrach organów majestatyczny temat pierwszego średniowiecznego hymnu rycerskiego Bogurodzica.

Toccata organowa  „Sursum corda –Habemus ad Dominum” zadedykowana została wybitnej amerykańskiej organistce profesor Diane Bish, która zainteresowała się tą kompozycją. Utwór został nagrany przez kompozytorkę dla wydawnictwa Acte Prealable – Aleksandra Garbal Mysterious Garden of 20th and 21st century’s Miniatures AP 0416. Muzyka może być odczytana przez słuchacza jako ilustracja słów: „W górę serca – Wznosimy je do Pana”.  Muzyka  Toccaty odzwierciedla radość z podarowanego nam życia, także wdzięczność jaką odczuwamy względem Tego, Który Był, Który Jest i Który na zawsze Będzie – in saecula saeculorum. [Aleksandra Joanna Garbal]

ISMN 979-0-801566-81-2

cena: 35 PLN







































NOWOŚĆ

Artur Żuchowski

Piano Sonata No. 1

Kolejna publikacja serii „From the repertoire of Marcin Tadeusz Łukaszewski”.

W licznym zbiorze polskich sonat fortepianowych XX i XXI wieku znaczące miejsce zajmują sonaty napisane przez średnią i najmłodszą generację twórców polskich. Należy do nich jednoczęściowa pierwsza „Sonata” Artura Ƶuchowskiego (2005) – jedno z najciekawszych dzieł tego gatunku, obok m.in. sonat Artura Cieślaka, Tomasza Kamieniaka, Marcina Kopczyńskiego czy Artura Zagajewskiego. Prawykonanie „Sonaty” odbyło się w 2006 roku podczas wiosennej sesji festiwalu muzyki współczesnej Musica Moderna w łódzkiej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów (Agata Szukalska-Ostrowska – fortepian). 

Jest to kompozycja jednoczęściowa, w której można wyodrębnić kilka większych całości, zbliżająca się w pewnym zakresie do formy allegra sonatowego. Można w niej bowiem odnaleźć współczynniki allegra sonatowego z ekspozycją, rodzajem przetworzenia i zrębami repryzy zakończonej kodą. Można również odnaleźć w samej ekspozycji dwie kontrastujące myśli muzyczne. Kompozytor, jak sam wspomina, bardziej zainspirował się jednak źródłosłowem sonaty (od wł. sonare = brzmieć) aniżeli samą formą sonatową. „Sonata” Ƶuchowskiego włącza się w nurt zróżnicowanych, zindywidualizowanych, a przez to ciekawych ujęć formy, której ramy zdaje się określać tytuł Sonata, wpisując się zarazem w dzieje tego bogatego i jednego z najważniejszych w muzyce gatunków muzycznych.
[Marcin Tadeusz Łukaszewski]

 

ISMN 979-0-801566-42-3

cena: 30 PLN


NOWOŚĆ

Aleksander Jan Szopa

Piano Works

Kolejna publikacja serii „From the repertoire of Marcin Tadeusz Łukaszewski” zawierająca 4 kompozycje Aleksandra Jana Szopy.

Zbiór zawiera wybór utworów fortepianowych Aleksandra Jana Szopy: Rotę – inspiracje, Toccatę fortepianową nr 1, Nokturn nr 2 oraz Trzy małe impromptus.

Zainspirowany Rotą Nowowiejskiego i Konopnickiej młody warszawski kompozytor napisał w 2014 r. fantazję fortepianową w stylu brillant opartą na temacie znanej pieśni. Było to drugie dzieło fortepianowe w jego dorobku, a dziesiąte od chwili, kiedy zaczął komponować. Prawykonanie utworu przez kompozytora miało miejsce 7 listopada 2014 w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Kompozytor zdaje się nawiązywać w nim do wzorców przedchopinowskich. Można tu odnaleźć podobieństwa do muzyki Lessla, Elsnera, Kurpińskiego czy Szymanowskiej. 

Toccata fortepianowa nr 1 to dzieło wirtuozowskie, nawiązujące do tradycji gatunku. Pierwszy raz zabrzmiała w interpretacji autora na koncercie towarzyszącym zakończeniu jego nauki w ZPSM nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie (3 czerwca 2016). W XX wieku popularność zdobyły toccaty Chaczaturiana i Prokofiewa. Zapoczątkowały one tzw. idiom toccatowy, którego główną cechą jest użycie techniki diadochokinetycznej (jest to przemienna gra rąk – najczęściej repetycje tego samego dźwięku lub akordów). Wpisał się w ten idiom również Aleksander Jan Szopa, tworząc błyskotliwą, wirtuozowską i aforystyczną toccatę.

Prawykonanie Nokturnu nr 2 miało miejsce w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (26 lutego 2017, Sala Kameralna im. Henryka Melcera) – w interpretacji kompozytora. Nokturn ma budowę odcinkową, w której można wyróżnić trzy główne ogniwa. W pierwszym nastrój jest impresyjny i wyciszony. Na uzyskanie tego nastroju wpływają kolorystyczne zmiany tonacji. W drugim ogniwie kompozytor prezentuje śpiewną linię melodyczną, a z czasem wykorzystuje zróżnicowane środki techniki pianistycznej, dzięki którym buduje szereg ekspresyjnych kulminacji. Ogniwo trzecie ma charakter quasi improwizacyjny. W całości nokturn jest wybitnie romantyczny, z nieznacznymi odniesieniami do impresjonizmu.

Three small impromptus for piano to cykl trzech miniatur z elementami swobodnie prowadzonej narracji muzycznej. Nie są to improwizacje w dosłownym tego słowa znaczeniu, lecz ich przebieg, częściowo notacja muzyczna, zachęcają wykonawcę do bardziej elastycznego i kreatywnego podejścia do gry. Cykl składa się z utworów o następujących tytułach: I – The Horizon, II – Nostalgia, III – Awakening & Hope.
[Marcin Tadeusz Łukaszewski]

 

ISMN 979-0-801566-40-9

cena: 30 PLN


























NOWOŚĆ

Wojtek Łukaszewski

Star Storms na fortepian

Kolejna publikacja na fortepian solo w kolekcji „From the repertoire of Marcin Tadeusz Łukaszewski”. Jest to wirtuozowskie dzieło Star Storms szesnastoletniego Wojtka Łukaszewskiego (ur. 2001). Za tę kompozycję otrzymał on Grand Prix na I Międzyszkolnym Konkursie Kompozytorskim w Warszawie. Utwór był kilkakrotnie prezentowany, m.in. w Planetarium Niebo Kopernika w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Tytuł utworu swobodnie nawiązuje do tematyki gwiazd, zaś jego przebieg i tworzywo dźwiękowe wywołują skojarzenia z muzyką filmową i rozrywkową. Utwór jest żywy i energiczny. Mimo że wyszedł spod pióra młodego kompozytora przedstawia wysoką wartość artystyczną, nieszablonowe rozwiązania dźwiękowe i wysoki stopień trudności wykonawczych. Kompozycja atrakcyjna dla wykonawców i słuchaczy.[M.T.Łukaszewski]

ISMN 979-0-801566-16-4

cena: 25 PLN